مدیریت مشتری محور//پایان نامه درباره رسانه های اجتماعی

دانلود پایان نامه

سیستم مدیریت مشتری محور

2-2-مقدمه

امروزه با پيشرفت فناوري اطلاعات، سیستم‌های نويني تولیدشده است كه می‌تواند توان سازمان را در كاهش هزینه‌های داخلي، تعامل بهتر با محيط و درنهایت به دست آوردن سود، ياري رساند  يكي از اين ابزارها، “مديريت ارتباط با مشتري” است  مديريت ارتباط با مشتري اصطلاحي است كه براي توصيف چگونگي تعامل با مشتري و مديريت بر فعالیت‌هایی كه براي برقراري ارتباط پايدار و اثربخش با مشتري صورت می‌گیرد، تعریف‌شده است. منطق مديريت ارتباط با مشتري، “تحت نظر قرار دادن” و “مديريت بر تمام پروسه‌ی خدمت‌رسانی به مشتري” است  يعني پيش از شروع آشنايي با مشتري تا پايان ارائه سرويس يا محصول، بايد بدانيم كه چگونه عمل كنيم تا زمينه حضور مجدد مشتري در سازمان را فراهم آوريم  بسيار مهم است كه مديريت ارتباط با مشتري به‌عنوان يك سيستم در نظر گرفته شود، سيستمي كه مشخص می‌کند چگونه با مشتريانمان کارکنیم، چگونه مشكلاتشان را حل كنيم، آنها را به خريد محصولات و خدمات شركتمان ترغيب كنيم و با آنها تعاملات مالي داشته باشيم به عبارت ديگر CRM شامل كليه جنبه‌های ارتباطات و تعاملات با مشتريان و كاربران است البته بايد به اين نكته توجه داشت كه ارتباط با مشتري مختص سازمان‌های تجاري نيست، بلكه واژه‌های معادل اين بحث را در سازمان‌های دولتي می‌توان ارباب رجوع  (مشتري (، خدمت‌رسانی  (بازاريابي (، طرح تكريم ارباب رجوع  (مديريت ارتباط با مشتري) و مشروعيت و بقاء ( سودآوري (و نيز در موسسات خدماتي، سرويس گيرنده  ).مشتري(، ارائه خدمات  (كالا (عنوان كرد (قروزنده دهکردی، عامل اردستانی، یزدانیان،1390 ، ص 5).

بی شک می توان گفت مهمترین دارایی اغلب سازمان ها مشتریان آن ها هستند   مشتریان به خاطر ارتباط مستقیمی که با اقدامات یک سازمان دارند ، منبع ارزشمندي براي فرصت ها، تهدیدات و سوالات عملیاتی مرتبط با صنعت مربوطه می باشند.  امروزه براي رشد و بقا در عرصه رقابت اقتصادي ، شرکت ها و سازمان ها باید به مشتري مداري اهمیت ویژه اي داده و ارتباط خود را با خریداران کالا بیش از پیش افزایش دهند   در روندهاي کسب و کاري جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف شرکت ها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی می دانند موفقیت آن ها در راه رسیدن به اهداف کلان بنگاه ، در گرو جلب رضایت مشتریان است  از سوي دیگر نمی توان گفت همه مشتریان به یک اندازه در موفقیت شرکت نقش دارند  بنابراین جلب رضایت مشتریان کلیدي، حساسیت بیشتري خواهد داشت (عباسی و ترکمنی،1389، ص 20 ). امروزه، مشتريان كليدي به‌عنوان يك دارايي ارزشمند و يك منبع مهم نوآوري در خلق ايدههايي براي توليد كالاها و خدمات جديد به حساب ميآيند كه مستلزم تمركز زيادي بر آنهاست. بنابراين شركتها سعي ميكنند از استراتژي منحصر به فردي براي حفظ مشتريان فعلي و وفادار خود به جاي كسب مشتريان جديد كه مستلزم سرمايه گذاري بيشتري هستند استفاده كنند. افزايش رقابت و كاهش وفاداري منجر به ظهور مفاهيمي با تمركز بر توسعه روابط با مشتريان شده است(دلوي ,كدخدايي اليادراني ،1391، ص 99)

دانلود پایان نامه