موفقیت در بازاریابی اینترنتی بیمه با ۷ راه حل موثر 

 

بازاریابی اینترنتی بیمه در کسب و کارای مربوط به بیمه خیلی مهمه. بازاریابی اینترنتی بیمه از نظر مجموعه مراتب سازمانی معمولا در بخش بیمه عمر یا بقیه بیمه ها جای میگیره. اما سؤال مهم اینجاست که واسه این نوع بازاریابی بیمه چیکار باید کرد؟ موثر در این مورد کدامه؟ واسه برنامه ریزی درست درباره بازاریابی اینترنتی بیمه باید بودجه ی دلخواه واسه کار بازاریابی و رو به دقت حدس بزنین و در تشخیص بازار هدف و شناخت نوع محصول خوب عمل کنین. مثلا باید بدونین که بیمه عمر رو به مشتری ارائه می کنین یا بیمه سلامت، خودرو و… . شناخت مخاطب هدف، از دید جمعیت شناختی هم در این راه مفید هستش.

برنامه-ریزی

 

آنلاین یکی از وسایل بازاریابی اینترنتی بیمه که هزینه کردن براش به صرفه هستش و نتایج مثبتی رو به دنبال داره. مثلا داشتن سایت به شما کمک می کنه تا در فضای مجازی هم حضور داشته باشین و امکان شناخته شدن و ایجاد رابطه با شما دوبرابر شه.

واسه موفقیت در بازاریابی اینترنتی بیمه، باید شناخت درستی از وضعیت خود و مشتری داشته باشین. این روزها بیشتر افراد به اینترنت و رایانه دسترسی دارن، پس واسه موفقیت در هر کسب وکاری حضور در این فضا ضروریه. پس واسه ورود به فضای مجازی برنامه ریزی کنین.

از آگاهی دهنده در نشریات تخصصی هم غافل نشید. حرفه ایای این صنعت و هر صنعت دیگری، معمولا نشریات تخصصی در بخش ی کاری شون رو دنبال می کنن تا در جریان اخبار و تغییرات قرار بگیرن. با حضور در این نشریات، فرصت معرفی بیشتر خود و کسب معروفیت رو به دست بیارین.

یکی دیگر از روش ها و وسایل مناسب بازاریابی بیمه استفاده از تلویزیونی و چاپیه. هدف از بهره مندی از روشای مختلف بازاریابی بیمه و ، افزایش مشتریان و افزایش فروشه؛ پس نباید بی گدار به آب بزنین. جدا از اینکه اینکه چاپی و تلویزیونی هزینه بالایی دارن.

پس در صورت داشتن بودجه واسه اینجور تبلیغاتی باید با مشاوران و آژانسا مشورت کنین و به فکر راه اندازی کمپینای تبلیغاتی باشین؛ کمپینی هدفمند که شما رو در راه موفقیت قرار می ده. در هر حال فرق و تأثیرگذاری و بازاریابی رو فراموش نکنین.

سعی کنین با بودجه ای که در اختیار دارین، چشم گیری تدارک ببینین. مثلا اگه از چاپی استفاده می کنین، بهتره رنگا و طرحایی جذاب انتخاب کنین؛ کلماتی سفید در بستری مشکی یا شکلای مختلف رنگای قشنگ و… .

درادامه، ۷ ایده ی بازاریابی اینترنتی بیمه پیشنهاد شده:

۱. مدیریت پایگاه دادی منظم و مفید

داده های ناصحیح و اشتباه می تونن کمپین تبلیغاتی تون رو دچار شکست کنن. داده های بد، زمان و انرژی و پول رو تلف می کنه و فقط باعث می شه روزبه روز به حساب مشتریانی که از شما دور می شن، اضافه شه.

READ  مشکلات تصمیم گیری؛ آشنایی با اشتباهاتی که ما رو با مشکل روبرو می کنن 

پول-نام-تصویر

مثلا افزایش میزان مخاطبانی که تصمیم می گیرن ایمیلای دریافتی از شما رو دیگر دنبال نکنن و در اصطلاح «آنسابسکرایب» کنن، باعث می شه تا ارائه دهنده ی خدمات پست الکترونیکی به شما کارت قرمز بده و پس از یه مدت حساب کاربری تون رو به حالت تعلیق دربیاورد.

اثرات داده های بد فقط به این قضیه ختم نمی شه، بلکه نقش بسیار مهمی در بقیه اقدامات بازاریابی شمام داره. مثلا داده های اشتباه می تونن اقدامات لازم واسه اجرا درباره مخاطبان هدف در شبکه های اجتماعی و… رو هم تحت اثر قرار بدن. پس سعی کنین همیشه حواس تون به داده های مشتریان باشه و چند وقت یک بار اونا رو به روزرسانی کنین.

۲. استفاده از شبکه های اجتماعی واسه رابطه با مشتری

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راههای جذب مشتریانه. با وجود شبکه های اجتماعی خیلی راحت می تونین مشتریان پنهون رو جذب و اونا رو وارد مراحل رابطه و خرید کنین.

این کار لازمه استفاده ی درست از فضای مجازی و البته تولید محتواییه که مخاطب رو جلب و درگیر کنه. این وسیله مفید تنها واسه بازاریابی بیمه کاربرد نداره، تموم کسب وکارها می تونن از ظرفیت بی مثل اون واسه رابطه با مشتریان و مخاطبان بهره ببرن.

واسه استفاده درست از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باید گوشی شنوا واسه شنیدن حرفای مخاطبان تون داشته باشین. باید ببینین که نیازها و خواستهای اونا چیه و به روش خودشون با اونا رابطه برقرار کنین. با تولید محتوای مناسب و مفید هم سعی کنین تا مخاطب رو جذب کنین.

۳. توجه به نظرات آنلاین کاربران

یکی از مهم ترین روشای و بازاریابی، از طرف مشتریان و به شکل دهن به دهن صورت میگیره. بیشتر افراد قبل از خرید بیمه از آشنایان و اقوام خود در این باره سؤال می کنن و مایل هستن تا از تجربیات اونا استفاده کنن.

این روزها سوال و تحقیق واسه خرید فقط به آشنایان محدود نمی شه، بلکه هرکی قبل از اقدام به خرید بیمه و هر چیز دیگری سری به اینترنت می زنه و سعی می کنه از نظرات بقیه کاربران هم خبردار شه. پس حواس تون باشه تا با رصد این فضاها در مورد نظرات کاربران درباره خودتون دقیقا آشنایی.

۴. استفاده از محتوای تصویری/ویدئویی واسه رابطه بیشتر

شاید باور نکنین اما بیشتر کسب و کارای موفق b2b هم این ٰروزها از ویدئوهای تبلیغاتی واسه بازاریابی استفاده می کنن. واسه بازاریابی اینترنتی بیمه هم می تونین از این روش استفاده کنین و با تولید محتوای ویدئویی مناسب و قرار دادن اون در سایت و شبکه های اجتماعی تون بازاریابی بیمه رو تأثیرگذار پیش ببرین.

READ  مهندسی دوباره مراحل کار و کاسبی (BPR) چیه؟ 

واسه استفاده از این روش بازاریابی بیمه و می تونین:

  • شرکت خود رو در ویدئو معرفی کنین.
  • درباره اجناس و خدمات تون صحبت کنین.
  • از رسالت و مأموریت سازمانی تون بگید.
  • به سؤالات عادی مشتریان جواب بدین.
  • با مخاطبان و مشتریان خارجی حرف بزنین.
  • پیشنهادهای تبلیغاتی واسه ارتقای فروش ارائه کنین.
  • با مخاطبان ارتباطات نزدیک تری مثل تبریک تولد، فارغ التحصیلی و… داشته باشین.

ویدئویی شما می تونه به شکلا و بسترهای مختلف ارتباطی مثل شبکه های اجتماعی و یا ایمیل، وبینار، سایت و… منتشر بشه.

۵. انتخاب جملات و عناوین جذاب واسه موضوع ایمیلا

این ٰروزها همه از پست الکترونیک واسه و آگاهی به مخاطب استفاده میکردن. واسه بازاریابی بیمه هم باید از ایمیل استفاده کنین. فقط حواس تون باشه که عنوانای جذابی که واسه ایمیلای خود به مخاطب استفاده می کنین، کلید بازگشایی اون ایمیل هستن.

بیشتر از ۵۰ درصد مخاطبان پیامای تبلیغاتی، در صورتی ایمیل رو باز می کنن که عنوان و موضوع اون واسه شون جذاب باشه. این اولین قدم واسه جلب توجه مخاطبه و پس از اون باید واسه حفظ مشتری اقدامات دیگری انجام شه.

۶. برون سپاری حفظ رابطه با مشتری

واسه اینکه همیشه در صحنه ی رقابت باقی بمونین، باید پیوسته رابطه خود با مخاطبان و مشتریان رو حفظ کنین. وسایل ارتباطی امروزی بسیار پرشمار هستن و رسیدگی به همه اونا و البته تولید محتوای مناسب واسه شون کاری سخت و زمان بره.

واسه حفظ رابطه با مشتری می تونین مدیریت این رابطه رو برون سپاری کنین. به این معنی که از نیروهایی خارج از سازمان بخواهید مدیریت شرایط رو به دست بگیرن و از راه وسایل مختلف ارتباطی مدیریت شبکه های اجتماعی، ایمیلا و …. رو سر و سامان بدن.

۷. توجه به گسترش تلفنای هوشمند

تلفنای هوشمند همه جا حضور دارن و بیشتر ارتباطات افراد از راه اونا پیگیری می شه. در اینجور فضایی باید دقت کنین که محتوایی تولیدی واسه اینجور بستری مناسب و جذاب باشه. پس رمز موفقیت در بازاریابی اینترنتی بیمه دقت به تموم وسایل جدید و قدیم بازاریابیه.

آمارها نشون می ده که بیشتر کاربران از راه تلفنای همراه هوشمند خود اخبار، سایتا، اپلیکیشنای مختلف و… رو پیگیری می کنن؛ پس از اهمیت تلفنای هوشمند و حفظ رابطه از راه اون با مخاطب غافل نشید. مثلا وجود کانالی در تلگرام واسه بازاریابی بیمه یکی از عادی ترین کارائیه که می تونین انجام بدین.